FAQ

Veelgestelde vragen en antwoorden.
Werkplekbeheer
CaseWare on Intune
Support

Werkplekbeheer

Of uw kantoor zonder serveromgeving kan werken is afhankelijk van de software keuzes binnen uw organisatie. Het is mogelijk dat de kansen al binnen uw organisatie aanwezig zijn, al is verouderde software is niet altijd geschikt. Wilt u op lange termijn veiligheid, efficiëntie en kostenbesparing voorop stellen, dan is werken zonder serveromgeving een essentiële oplossing. Wij adviseren u vrijblijvend over de mogelijkheden.

Asista zorgt voor een optimale beveiliging van uw bedrijfsgegevens. Niet alleen laptops en PC’s, maar ook de mobiele telefoons en tablets van uw medewerkers worden hier in opgenomen (eigendom van uw kantoor of niet). Wij zorgen dat uw omgeving volledig bestand is tegen virus, malware en phising-aanvallen. Uw Office365 omgeving wordt meerdere keren per dag opgenomen in geautomatiseerde back-ups. Verlies van data sluiten we op deze manier uit. De zwakste schakel zal de mens in zijn gedrag zijn. Wij stellen verschillende tools beschikbaar om ook dit te ondervangen. Na melding van verlies, diefstal of einde dienstverband worden bedrijfsgegevens in een oogwenk gewist. 

De onboarding van (nieuwe) medewerkers gaat op basis van een vast en beproefd protocol. Uw medewerker krijgt toegang tot uw bedrijfsomgeving met behulp van 2-factor authenticatie; het door uw opgegeven privé e-mailadres en zijn of haar mobiele nummer. Hierdoor krijgt de medewerker zonder vertraging toegang tot uw beveiligde werkomgeving. Volledig veilig, zonder risico op datalekken. Deze methode wordt ook toegepast wanneer medewerkers hun wachtwoord zijn vergeten of hun wachtwoord te vaak verkeerd hebben ingevoerd. 

De ICT oplossingen van Asista bewegen met uw organisatie mee. Nieuwe hardware wordt op aanvraag (en afhankelijk van beschikbaarheid) af fabriek bij uw medewerkers geleverd, zonder tussenkomst van een consultant op locatie. Elke laptop die u koopt is binnen een uur na aflevering klaar voor gebruik.  Andersom kunt u ook maandelijks het aantal gebruikers afbouwen. U betaalt uitsluitend voor de actieve medewerkers.

Elke werkplek heeft vanzelfsprekend een werkende internetverbinding nodig, hier staat tenslotte uw data. Wanneer een bekabelde verbinding en/of draadloos netwerk niet aanwezig is kan Asista u assisteren met de benodigde aanleg en het onderhoud. Wij ontzorgen van A tot Z.

CaseWare on Intune

CaseWare on Intune is uitermate geschikt wanneer u gebruik maakt van CaseWare Working Papers voor uw samenstel en/of controle praktijk. Werkt u verder voornamelijk in de Cloud? Dan kunnen wij direct voor u aan de slag. Maak een afspraak met Asista of uw Full Finance consultant voor meer informatie.

Wanneer u start met CaseWare on Intune krijgt u toegang een beveiligde acceptatieomgeving (OTAP). Deze omgeving kent drie gebruikers, u , Asista en FullFinance. Hier zal uw CaseWare consultant van FullFinance alle gewenste updates en aanpassingen installeren. Na uw akkoord zet Asista de acceptatie-omgeving om naar uw werkstations met Microsoft Intune. Wanneer u de werking op één van deze werkstations heeft getest meldt u aan alle CaseWare gebruikers dat zij de nieuwste versie van CaseWare uit de Bedrijfsportal kunnen bijwerken. Dit kan elke medewerker met een enkele klik zelf doen op een voor hem geschikt moment zodat dit geen invloed heeft op de productiviteit.

Uw CaseWare consultant zal tot 4 keer per jaar uw omgeving bijwerken met de nieuwste versie van CaseWare Working Papers. Daarnaast doet u wellicht ook zelf nog aanpassingen aan uw inrichting. De prijsstelling is gebaseerd op maximaal 12 Intune-updates per jaar. 

Wanneer u nieuwe instellingen wilt toepassen zal uw CareWare consultant deze eerst op de beveiligde acceptatieomgeving installeren. U heeft dan de mogelijkheid om de nieuwe versie uitvoerig te testen, buiten uw daadwerkelijke productieomgeving. U kunt naar wens verschillende gebruikers op meerdere afdelingen laten laten testen in een tijdsbestek van meerdere dagen. Pas na uw akkoord wordt de omgeving omgezet naar één van uw werkstations. Wanneer ook daar alles naar behoren werkt meldt u aan al uw CaseWare gebruikers dat zij de nieuwe update kunnen installeren.  Dit kan eenvoudig op een moment dat hen zelf het beste uitkomt. Middels deze oplossing wint u tijd en sluiten wij uit dat een update negatieve invloed heeft op de productie van uw medewerkers. 

Wij denken graag mee over de oplossing die bij u past. CaseWare on Intune kan daarom als onderdeel van Asista Werkplekbeheer uitgerold worden of in samenspraak met uw huidige IT bedrijf worden aangeboden. CaseWare on Intune werkt ook op Office365 omgevingen die door andere IT bedrijven worden beheerd. Wij hebben slechts beperkte rechten nodig.

Support

Asista biedt ondersteuning voor elk van uw medewerkers, zowel telefonisch als per e-mail. U krijgt daarbij gelijk een supportmedewerker te spreken. Geen telefonistes of keuzemenu. E-mails worden doorgaans binnen 3 uur beantwoord en eenvoudige tickets gelijk afgehandeld. Onze ervaring leert dat onze inrichting zo stabiel is dat uw medewerkers ons zelden nodig zullen hebben om iedere dag productief te zijn.

Dankzij de ICT oplossingen van Asista is een kostbare IT-medewerker op kantoor overbodig. Asista maakt gebruik van Microsoft, SolarWinds en SentinelOne. Deze betrouwbare diensten draaien door, zelfs wanneer wij slapen. Mochten uw medewerkers toch vragen hebben, dan kunnen wij na akkoord direct meekijken op het scherm. Ook nieuwe hardware wordt af fabriek op kantoor of bij uw medewerker thuis afgeleverd. Fysieke afstand is hierdoor geen enkel probleem. De vraag is of uw bestaande partner u ook in de toekomst mee blijft nemen in de nieuwste marktontwikkeleingen.

Wij lopen met trots al 20 jaar mee in de accountancy. Hoewel onze dienst zich focust op het beheer van de werkplek, niet applicatiebeheer, kunt u ook met vragen over de configuratie van UNIT4 Business Suite, UNIT4 Audition, FDS, AuditCase, CaseWare, Qics, Yuki, Exact Online, Twinfield, Basecone en Snelstart bij ons terecht. Wij sturen u nooit met een kluitje in het riet als er een conflict is tussen Windows en de applicatie.

Over ons

Asista is in 2001 begonnen met UNIT4 Software. Dit is later aangevuld met systeembeheer en applicatiebeheer bij accountantskantoren in heel Noord-Brabant. Met deze jarenlange ervaring in de branche zijn wij de specialisten die het werken in de cloud bij accountants optimaal kunnen inrichten. Wij zijn uw nieuwe Microsoft Partner die volledig bekend is met al uw interne en externe processen. “Van benzinebon tot jaarrekening” en “Van terugbelverzoek tot permanent dossier”.

Onze missie

Onze missie is het stroomlijnen en optimaliseren van uw ICT omgeving middels de diensten van Microsoft.  Wij hebben het werken vanuit de cloud volledig geoptimaliseerd voor accountantskantoren die daadkrachtige softwarekeuzes durven te maken. Daarnaast zijn wij trotse specialist in Caseware Working Papers. Asista is de enige ICT partij in Nederland die de software van Caseware via Microsoft Intune kan installeren en updaten op al uw werkstations. 

Contact

Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikerservaring te optimaliseren.

Wilt u weten wat Asista kan betekenen voor uw organisatie?

Neem contact op…

of laat uw gegevens achter.

T: 088 – 1610000
M: support@asista.nl

of laat uw gegevens achter.